tisdag 1 oktober 2013

Säsongspremiär Homeland

En del av mitt twitterflöde igår under Homeland.
Reaktioner på vår Facebooksida.

Vad kul det var igår! Vi försökte oss på någon form av livebloggande på facebook och twitter om Homeland. Det var kul att få feedback i realtid och jag hade redan hela detta inlägget klart när jag hunnit fundera så mycket under avsnittet. Vad tyckte ni, var det ett bra sätt?

Men vilket avsnitt! Inte alls den där spänningen och "vem är god, vem är ond"problematiken utan detta hade nästan kunnat vara en pilot. Ett sätt att presentera karaktärerna och allt det som hänt under tiden vi varit borta. Ett avsnitt som knöt ihop säcken lite grann. Vi fick många nya små historier att följa men ingen riktigt stor, kanske att hitta vem som är mullvaden i organisationen eller lösa vad som faktiskt hände när de sprängde CIA. Tog de förresten inte lite väl mycket inspiration av när Polens regeringsplan störtade med hela regeringsstyrkan, känns som att det finns bättre rutiner kring det efter den händelsen. Men men, petitess såklart.

Annars skrattade jag faktiskt några gånger under avsnittet, har vi någonsin gjort det!? Befriande självklart men jag hade också hoppats på lite nagelbitartendenser som skulle gjort att jag inte kunnat somna igår. Jag är nog lite besviken ändå. Jag gillar inte att de spelar på Carries bipolaritet och jag gillar inte att de bara slängde operationen med nätverket av sex personer rakt på oss. Inget av det gav mig mersmak.

Jag hoppas på mer till nästa avsnitt. Den enda riktiga behållningen i avsnittet var nog ändå Dana, hopas hon får massor av utrymme under säsongen att utvecklas och visa vad hon går för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...