onsdag 16 oktober 2013

Säsong 2 av Covert Affairs

När jag väl började kolla på säsong två, på riktigt, gick det i en rasande fart. Serien är ju bra! Att serien i denna säsongen hade en väldigt lugn och personlig handling gillade jag mycket. Det var Annies egna små och stora problem som var fokus, rakt igenom säsongen. Jag kan inte mer än älska att ha två säsonger kvar att se innan jag är ikapp. Johan är nog någonstans där jag är, detta är en serie vi båda tittar på men inte tillsammans. Vi är helt enkelt sugna på den vi olika tillfällen. Johan tittar på sina tågresor och jag när han sitter på tåget och inte är hemma. Kanske lyckas vi någon gång sammanstråla.

Vi funderar på att fylla i ett formulär då vi skriver om en hel säsong. Detta har jag sett att de andra bloggarna använder sig av och vi tror vi gillar grejen. Säg gärna vad ni tycker!


Favoritavsnitt
Helt klart 2.16 när de var i Stockholm. Kul att Joakim Nätterqvist var med. Han spelar också Arn, som jag alltid varit hur kär i som helst. Ända sen starten. Jisses. Men själva avsnittet var också roligt, spännande handling. Kul att de försökte sig på lite svenska och att Arlanda fick vara lite finare än det jag tycker mig se. Sist, var det jätteroligt att de teasade lite på Annie och Auggies känslor. Snart kommer det!

Favoritkaraktär
Utan tvekan Annie, men såklart ligger Auggie högt där uppe. Jo, en av anledningarna till att jag gillar henne är för att hon heter samma som jag. På precis samma sätt som jag gillar de flesta rödhåriga karaktärer (Miranda) och de flesta karaktärer som inte är pinnsmala (de är få, men Hannah i Girls).

Säsongens bästa
Alla platser de reste till. Några hårt green screenade scener men annars var det mysigt. Det blir automatiskt en varierande serie om den utspelar sig på många platser. Och att Annie på dessa platser inte behöver någon hjälp för att bli räddad.

Säsongens värsta
Alla green screanade scener. Ha de någonsin åkt i en bil på riktigt? Ibland är det pinsamt. Just däröfr gillade jag avsnittet när de var i Stockholm, inget green screen. Om den fanns där märkte åtminstone inte jag av den och då får de ändå plus!

1 kommentar:

  1. Annie, du måste ta och kolla in Hart of Dixie snarast! Haha Hur kan du inte ha kollat in den nya säsongen än? :D

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...