måndag 7 oktober 2013

Homeland fortsätter

Så Carrie är tydligen en zombie nu, herrejisses.

Det andra avsnittet på säsongen var ännu bättre än det första. Spänningen finns fortfarande inte där men de håller på att bygga något. Detta något som kan hålla i flera säsonger. De bygger ett djup och en förståelse samtidigt som vi får uppleva ett lugn. Jag gillar det. Så länge de blandar upp det med lite ond/god så är jag nöjd. Saul lyckas inte riktigt sälja in spänningen som ond så vi får se vem som ska göra det nu när Brody inte syns till.

Även om jag gillar att Dana får mycket utrymme, det förtjänar hon, så vet jag inte vad som hände i tvätteriet. Men sex löser tydligen allt även depression. Och när hon var kvar på morgonen gjorde de henne dummare än vad hon egentligen är. Så himla tråkigt. Men jag tar ändå det jag kan få eftersom jag verkligen gillar hennes karaktär och historia.

Kul ny karaktär!
Sist vill jag också lyfta det roliga och fantastiska i den nya karaktären Fara. Men gud vilken rasism som finns inom CIA, en tycker att så högutbildade människor som sett så mycket av världen inte kunde ha så dåliga värderingar. Men tydligen inte. Vi fick verkligen se en av USAs stora baksidor. Det är inte heller så att alla extremistiska attacker gör det enklare för folk att byta värderingar. Synd helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...