söndag 20 oktober 2013

Gästblogg: Marvel´s Agents of S.H.I.E.L.D

Idag skriver Mikaela om Agents of Shield här på Seriesoffan. Vi tycker det är en ypperlig idé eftersom vi själva inte kollar på serien. Mikaela har sedan tidigare skrivit ett inlägg om Hart of Dixie. Agents of Shield har fått en full säsong av ABC.

Fem agenter samlas ihop för att tillsammans bilda en grupp. Var och en med varsin speciell spetskompetens. Alla en del utav eliten. Tillsammans ska de nu bilda en grupp och tillsammans kommer de kunna lösa alla mystiska saker som händer samtidigt som de letar efter nya människor med superkrafter. De är “Agents of S.H.I.E.L.D”.

Första avsnittet sänds och jag sitter i soffan och hoppar nästan upp och ner av förtjusning. Hemliga agenter, referat till superhjältar samt filmen Avengers, elaka bovar och uppdrag som i slutändan räddar världen, hur kan detta bli annat är helt underbart? Överlag så är detta en blandning av fbi, en riktigt bra actionfilm och så slänger vi in lite superhjältar på det och plötsligt får vi en härlig blandning som faktiskt fungerar. Serien är baseras på Marvel comics organisationen S.H.I.E.L.D. och kommer att produceras av Marvel Television. Ett tips är att se filmen Avengers innan som de ofta refererar till och det är lättare att ta del av de “insider-skämt” som dyker upp då och då under seriens gång som ger den en extra charm.

I vanliga fall så är jag svårt för den kvinnoförnedrande bild som tv och media gärna delar med sig utav. Det händer någonting med mig så fort det blir action inblandat. Kvinnorna kläs i tajta kläder, djupa urringningar samt höga klackar och gång på gång dyker de upp tillfällen under seriens gång då de kommer tvingas bli räddade av deras manliga “partner/medhjälpare”. Plötsligt tycker jag att det är okej och jag tror det beror på att det är så otroligt rotat i mig. Jag längtar till den dagen då det är männen som kläs i tajta kläder och blir räddade stup i kvarten.

En liten rolig fakta är att S.H.I.E.L.D står för “Strategic Hazard Intervention, Espionage and Logistics Directorate”. I första programmet så får agenten Grant Ward som spelas utav Brett Dalton frågan om varför de heter S.H.I.E.L.D och han säger att de heter så för han antar att de ville ha något som förkortat blev S.H.I.E.L.D. Mycket lustigt om jag får säga min åsikt.

Serien sänds varje torsdag klockan 21 på kanal 5 och det är med spänd förväntan och förtjusning som jag längtar efter att få följa “Agents of S.H.I.E.L.D”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...