lördag 12 oktober 2013

Första säsongen av The Carrie Diaries

Nu har jag äntligen sett klart The Carrie Diaries. Jag har verkligen jobbat för att kolla ikapp/klart på serier (som ni kanske märkt med många säsongsinlägg den senaste tiden). Dels för att jag gillar ju verkligen de här serierna dels för att inte behöva jonglera så himla många serier hela tiden. Det går framåt :) De serier jag har kvar just nu är Fairly Legal, Covert Affairs, Smash och Johan och min Entourage. Lagom många!

Hur kommer det bli med vänskapen?
Men nog om det, mer om Carrie Bradshaw! Säsongen kunde varit den enda. Avslutningen kändes som en serieavslutning så kanske blev skaparna chockade av att serien fick en förnyelse. Nästa säsong är sista året på High School så frågan är om det blir en tredje säsong, kanske gör de likt Gossip Girl och kör ändå? Vi kan nog inte vänta oss en fortsättning som i Glee, skönt!

Säsongen över lag har varit bra. De lyckas fånga den unga Carrie Bradshaw precis som den vuxna. Detta eftersom jag hatälskar dem båda två. Jag sitter i min soffa och blir arg på alla konstiga beslut de tar. Vilka egon dem är. Och precis som i Sex and the City är jag mer intresserad av människorna runt i kring. Men det gör inte så mycket. Både i Sex and the City och i The Carrie Diaries får dessa karaktärer mycket utrymme och handling, kul!

Säsong två kommer tillbaka nu den 25e oktober så jag har verkligen kollat klart i rätt tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...