söndag 15 september 2013

Serieavslutning av Burn Notice

Med 13 minuter kvar började tårarna rinna nedför kinderna. Vad kärlek och föräldrarinstinkten kan göra. Med 10 minuter kvar satt jag och storlipade. Med 7 minuter kvar satt jag på högspänn, med intorkade tårar. Med 4 minuter kvar satt jag ändå och tänkte att det löser sig. Sen kom tårarna igen och sen var det svart.

Jag kan i ärlighetens namn säga att detta var en av de allra bästa serieavslutningarna jag någonsin upplevt. För det var faktiskt så, jag upplevde det, inte såg, upplevde. Det finns absolut inga ord just nu, Jag får se om jag överhuvudtaget någonsin kan skriva något. Jag får nog bära det med mig, som ett litet nystan inom mig. Ett härligt sådant. Det jag framförallt bär med mig är dessa tre små meningarna.

"Should we shoot them", jag har nog aldrig varit så glad över att höra de orden. Åh, denna serien alltså.
"Bunch of bitchy little girls", herrejisses vad jag skrattade! och sist:
"My name is Michael Western, I used to be a spy." Så fint ändå.

Ni som inte sett serien och avfärdar den som ytlig, ge den en chans och ni kommer se att den är allt annat än ytlig.

Sist vill jag också tacka Burn Notice för den lilla vinkningen till The Holiday:

Burn Notice
The Holiday

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...