onsdag 25 september 2013

Nya serier: The Blacklist och Trophy Wife

Två nya serier har haft premiär. En igår och en idag (svensk tid). The Blacklist och Trophy Wife.

Jag börjar med gårdagens serie, The Blacklist. Den har potential att bli något bra. Det hela går ut på att FBI har fångat en riktigt ond kille som nu ska hjälpa dem att fånga andra riktigt onda killar och tjejer.
Problemet är att han bara pratar med en person. Den precis nyanställda Elizabeth Keen. Hon i sin tur verkar ruva på massa mer eller mindre mörka hemligheter. För att inte tala om hennes man, vad är grejen med honom? Något är skumt.

The Blacklist känns lovande. Jag hoppas bara ett det inte, likt första avsnittet, blir ett fall i varje avsnitt. Då skiter jag i det.

Den andra serien, Trophy Wife, känns betydligt mindre bra. Tvärtom kändes det riktigt dåligt. Konceptet är att en lite äldre man har gift sig med en yngre kvinna som dessutom är hans tredje fru. Mannen har barn med de två första fruarna och sen går allt ut på att det blir pinsamt när alla fruarna ses. Japp det är lika kasst som det låter. Jag är föga imponerad och vet inte om jag ens kommer kolla på nästa avsnitt.

Så de nya serierna levererar bara till hälften och det är tur att de gamla finns kvar att glädjas åt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...