lördag 14 september 2013

Intron, de bästa och sämsta, VII

Det har gått ett tag nu men här kommer ännu ett intro till min serie om de bästa och sämsta introna från olika TV-serier.

Idag är det dags för ännu ett riktigt bra intro, det från Scrubs.




Introt är ungefär 10 sekunder långt, Verkligen inte långt men absolut inte för kort. Ganska perfekt. Jag ska här poängtera att jag pratar om den första säsongen, sen blir det lite sämre (och längre)

Vi får se de viktigaste karaktärerna skicka en röntgenbild mellan sig och det hela sker fort och man anar en viss stress vilket speglar serien på ett bra sätt. Introt är dessutom placerat mitt i den miljö där serien utspelar sig. Att jämföra med Vänners fontän, vad är grejen med den, introt skulle ju vara i soffan.

I´m no superman. Perfekt musik med en tydlig text som också den speglar serien. En kan inte göra det själv, det behövs polare och kollegor. Änna.

Dessutom är introt snyggt. Det är tight, intensivt och tydligt. Jag älskar det, hur snyggt som helst.

Synd sen att själva serien inte riktigt lever upp till sitt intro. Det är mest en lång upprepning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...