söndag 15 september 2013

Första säsongen av Graceland

Här snackar vi tvist! Jag har en lite tanke om att Graceland är det nya Homeland, om än en light version av det. I detta, sista, avsnittet tyckte jag de visade ännu tydligare att de tagit stor inspiration av Homeland, på ett bra sätt.

De spelar alltid "är han ond, är han god"kortet och jag älskar det! Briggs och denna handlingen är en perfekt skådespalts för kortet. Och de spelar det friskt. Ger oss en liten grej här och en liten grej där.

De visar igen och igen att serien är uppbyggd med en stor baktanke. Jag får en känsla av att säsongen är skriven på en gång. Trots att det är första säsongen. Det är så mycket detaljer att det får mig att lita på att de kommer ro hem det här. Allt kommer, skapandemässigt, lösas. En fantastisk känsla!

Om jag se fram mot nästa säsong? Hehe, såklart! Korten kommer fortfarande vändas hit och dit och jag känner att nästa säsong kommer ge oss något helt nytt. En helt ny nivå av serien.

Någon som lyfter hela serien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...