lördag 10 augusti 2013

Skådespelarkrock

För en tid sen skrev Thunman om problemet med att en skådespelare vad med i mer än en serie. Nu har det hänt mig igen! Eller oss kanske jag ska säga. Den är denna damen i fråga som gjorde mig förvirrad:


Natalie Dormer som både är med i Game of Thrones och i Elementary. Nu kollar jag inte på Game of Thrones men jag kollar på rätt mycket material kring serien (en sjukdom jag har i och med mitt serieintresse). Och där dök hon upp, ett ansikte jag så väl kände igen men inte kunde placera. Men en snabb koll på IMDB och att få se hennes ansikte i "verkliga" världen gjorde att det stod klart för mig att det ju är Irene Adler i Elementary. Förvirrande. I Game of Thrones spelar Natalie karaktären Margaery som jag inte vet ett skvatt om, fråga Johan :)

Jobbig förvirring åtminstone. Mitt andra exempel är Reid Scott som var med i både Veep och How to live with your parents under samma säsong. Har ni några krockar ni kommer på?

1 kommentar:

  1. För mig är hon dessutom alltid förknippad med sin roll i The Tudors, Dormer. Iofs ingen krock, men två lika roller.

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...