fredag 2 augusti 2013

Quality of life

The Big C: Here after


Att kolla på ett avsnitt av den fjärde säsongen är som att kolla på en hel säsong. Avsnitten har blivit förlängda till en timme och det frestar på, på ett riktigt bra sätt. Jag sitter som trollbunden under en hel timma. Grinar de sista tio minuterna och ligger paralyserad en halvtimme efteråt. Det är såhär bra tv ska vara.

Tre reflektioner från detta avsnittet följer:

Vilken twist det var med Angel! Det hade jag för mitt liv aldrig kunnat tro. Det är först nu jag börjar inse att tiden verkligen börjar rinna ut för Cathy och för serien, hur ska jag klara detta?

ÄLSKAR hur mor/son förhållandet har utvecklats under dessa fyra säsongerna. Det finns inget så fint och på samma gång så problematiskt som Cathy och Adams förhållande. Också himla fint/underligt att Paul bor kvar fast de har tagit ut (om de nu har gjort det) skilsmässa.

Det var mindre sex och mer relationer, bra såklart i min bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...