tisdag 20 augusti 2013

One step to many - det sjätte avsnittet av Newsroom

Veckans Newsroom kändes bra ända in i själen. Trots att det inte fanns en enda nyhet (eftersom alla smånyheter i hela säsongen än så länge har handlat om Republikanerna, tråkigt!) var avsnitten ändå ett av de bästa i seriens än så länge blygsamma längd. Mycket av detta tror jag beror på att det var dialog mellan två människor hela tiden, konstant. Att klippningen mellan scenerna var fantastisk gjorde ju inte upplevelsen sämre. Jag gillade Wills och Sloans systerkärlek, att båda drar nytta av den andre. Och att Don skulle öppna upp sig för McKenzie, det hade jag aldrig trott. Kändes som att han aldrig riktigt skulle våga erkänna att han gillade Sloan. Så helt plötsligt gjorde han det, och för ingen mindre än McKenzie. Uppfriskande.
Rensamtalet var klockrent, helt i linje med Newsrooms fyndighet
Och Neal, den gulliga lilla bifigur som jag trodde skulle få mer plats i och med Wall Street rörelsen, men icke. Han håller sig där i bakgrunden så följsamt och gör sina instick. Kanske de bästa insticken? Uppfriskande här med :)

På Seriesoffan har vi ju en stor tendens att bara gilla saker, det är inte så ofta vi är kritiska. En av anledningarna är ju att vi bara ser på sånt vi gillar, det är lite det som bloggen bygger på. Men sen är det svårt att fokusera på det negativa när en bestämt sig för att gilla en serie och därför gör det. Newsroom är en sådan serie, det går liksom inte att ogilla nu längre. MEN jag ogillar verkligen Jerry Dantana, eftersom det är det som Newsroom vill. Det ska bli spännande att se hur hela den här Genua grejen utvecklas, och vem som kommer att komma på att matchen bakom generalen inte stämmer? Kanske lite för enkelt fel kan jag tycka. Hoppas han riktigt får på arslet, den där Jerry!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...