fredag 30 augusti 2013

MacKenzie McHale

Under hela första säsongen av The Newsroom vad det något som jag kände inför MacKenzie. Jag visste inte var det var och kunde inte inte heller sätta fingret på att det verkligen var något vettigt. Rätt ofta kan en ju känna för en karaktär fort i en serie. Men det kändes lite som att vi träffats förr, åtminstone hennes sätt att vara på. Det var aldrig så stark att jag funderade vidare på att utveckla denna känslan, jag tog mig inte ens tiden att IMDBa med någon särskild eftertanke. Jag gjorde väl en snabb koll över listan av vad hon varit med i men fann inget speciellt.

Tills igår. Av någon anledning var det en rörelse som Emily Mortimer (skådisen som spelar MacKenzie) gjorde under ett avsnitt som etsade sig fast i mitt huvud. Den låg där och pyrde och jag kunde inte för mitt liv förstå varför jag just lagt sådan stor vikt vid just den där rörelsen. Sen insåg jag att det kanske inte var så mycket rörelsen i sig utan rörelsen kopplat till tonfallet hon hade. Hmm. Vart hade jag sett det innan? Sen hux flux började jag tänka på Notting Hill, och jo men visst, där passar hon ju in. Som en av Williams middagsdater mitt i filmen. IMDB bekräftade detta och jag förstod äntligen varför jag haft en så gott öga till karaktären i serien. Jag som älskar Notting Hill!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...