torsdag 1 augusti 2013

Intron, de bästa och sämsta V

Idag ska jag backa ett steg och åter ta upp ett intro som jag skrev om i mitt allra första inlägg i den här lilla inläggsserien. The Newsroom. Jag ratade den ganska kraftigt. Nu till säsong två så har det gjorts ett nytt och betydligt bättre intro.




Om det gamla introt var får långt så är det här bara snäppet bättre. Fortfarande i längsta laget men stilen väger upp lite.

Innehållet i det nya introt speglar seriens innehåll på ett betydligt bättre sätt än det gamla. Där det förra växlade mellan historisk tillbakablick och presentation av karraktärer så visar det nya på ett översiktligt händelseförlopp från händelse till förmedlad nyhet. Gött, en solklar förbättring.

Musiken är samma, vilket jag kan uppskatta. Tyvärr funkar musiken inte riktigt nu heller. Den passar till introt men inte till serien. Serien är snabb, komplicerad och händelserik. Musiken är helt enkelt för lugn för att spegla serien.

Snyggheten har förbättrats massor. Introt känns inte längre som hämtat från nittiotalet utan känns fräschare och mer i tiden. Även om det kanske är lite gjort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...