tisdag 13 augusti 2013

Bag Man - Gracelands åttonde avsnitt


Det var ett tag sen jag skrev om Graceland och serien har redan hunnit till sitt åttonde avsnitt. Vad jag kan se ska det vara 12 avsnitt på den första säsongen så nedräkningen har så smått börjat. För varje avsnitt höjs spänningen i lagom takt och vi får reda mycket lagom mycket om Oden, agenterna i huset och om Mikes personlighet. De håller balansgången sådär otroligt fin mellan privatlivet och deras uppdrag.

Jag tycker också det är skönt att det inte blev en serie med ett uppdrag varje vecka. Jag ska nog introducera serien för Johan nu eftersom han inte gillar serier med ett fall per avsnitt, alltså tittade han aldrig på serien när den började. Men nu när serien inte alls blev som vi trodde (tusen gånger bättre dessutom) ska jag nog se till att han ser några avsnitt.

Och jag hade aldrig kunnat se att Briggs var den som FBI trodde, jag var helt hundra på att han var god och att det var lite David och Goliath över det hela. Jag ser verkligen fram mot att se resten av säsongen och över att se hur allt utvecklar sig från detta stadiet. Fyra avsnitt till känns som perfekt för denna handlingen, hoppas de håller fokuset in i det sista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...