tisdag 30 juli 2013

Tredje Newsroom och BONUS!

Igår var vi på spel/myskväll med våra kompisar och kom då att prata om tv-serier, inte så otroligt när vi är med i sällskapet. Vi snackade om Downton och om Newsroom. En av våra kompisar är helt övertygad om att Jim kommer dö och det är därför som Maggie har färgat sitt hår rött. Jag är tveksam, det känns inte som att Newsroom är den typen av serien. Tiden får utvisa varför Maggie förgat håret, jag tänker mig att det är för att hon blir typ kidnappad eller att hon växer av att se allt som händer i Afrika och därför behöver byta hårfärg när hon kommer tillbaka.

Till gårdagens avsnitt, som kanske inte direkt handlade om något speciellt. Denna säsongen är ju inte alls uppbyggd som den första vilket gör att handlingarna går in i varandra och det ges mer utrymme till dem små fragmenten av nyhetsredaktionen. T ex när Sloan ger sin producent en läxa om att han inte får behandla henne hur som helt bara för att hon är kvinna, då blev jag stolt. Eller som när Nina och Will faktiskt fick ihop det. Det är nu de små sakerna som för serien framåt. Nyhetshändelserna ligger mer och pyr bakom. Under första säsongen kände jag att det var mer tvärt om. Det var nyheterna som förde resten av handlingen dit vi skulle. Jag undrar vad som fått dem att andra sättet? Jag hade gärna suttit med på det mötet!

Nu till bonusen! Detta är vårt 500e inlägg, woho, och tack till alla som läst åtminstone ett av dem :) Den  andra minibonusen är att vi ska fara utomlands ett litet tag och kommer nog inte kunna kolla på några nya serier. Men vi kommer publicera inlägg med funderingar ändå. Vi får hoppas det finns bra med internet för vi gillar er så! Efter vi har kommit hem så kommer det massor av inlägg på det vi sett ikapp så håll ut! Men som sagt, det kommer inlägg även nu när vi är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...