måndag 8 juli 2013

The Client List säsong ett

Vad denna serien har växt hos mig. I början var den mest en serie att fylla ut med, det hade nästan kvittat om jag sett den eller ej. Men nu efter tio avsnitt är jag himla glad att jag har säsong två att kolla på direkt. Så bra har den blivit!

The Client List handlar om Riley (spelas av Jennifer Love Hewitt) vars man lämnar henne i den värsta delen av USAs finanskris. De har ett stort hus med amorteringar, två barn och massor av räkningar  Han lämnar henne hux flux men en lapp på sängen. Riley står alltså som ensam familjeförsörjare utan att det finns några jobb och utan att hon har någon speciell utbildning. Men hon får till slut jobb som massör på The Rub. Ett ställe där det visar sig att massörerna ger "extras" för män som behöver lugna sin nerver, om vi säger så. I början står hon i valet och kvalet över vad hon ska göra. Men ju mer räkningarna hopar sig och amorteringskraven rullar in bestämmer hon sig för att också börja göra extras. Det ger nämligen mycket mer dricks som ni kanske förstår.

Riley kommer rätt snabbt över samvetskvalet och arbetar på, serien handlar istället om hennes familjs problem efter det att pappan lämnat dem. Där familjen består av två barn, hennes mamma, exmannens bror och Rileys bästa vän. Alla brottas de med problem som hopas sig i spåren av både den personliga krisen och finanskrisen.
Snyggot
Jag måste ändå säga att trots valet av ämne, prostitution (om än lite oklart vilken sort), så är serien väldigt rumsren. Inga bröst, inga andra nakna delar, bara sexiga scener och rätt mycket urringningar av olika slag. Så positivt förvånad blev jag alltså! Det skadar ju inte heller att serien faktiskt innehåller en liten kärlekshistoria mellan två skådespelare jag verkligen gillar, mer säger jag inte om det är så att någon vill se serien.

4 kommentarer:

  1. Roligt att jag precis tog upp tittandet av säsong 2 i veckan. Hade glömt bort den och är glad att jag fortsatte kolla. Har bara 2 avsnitt kvar på Säsong 2 nu så känns trist. Men jag gillar serien, den växer på en! Ibland händer det inte så mycket men det är helt okej :) Kan ha lite svårt för att Riley ser så perfekt ut HELA tiden. Urringning, löshår, lösögonfransar och tajta klänningar. Men samtidigt så handlar serien om "prostution" så vad får man förvänta sig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, lite för perfekt för min smak också. Förstår inte hur dem hade råd mitt i alla pengarproblem. Men men, jag gillar serien starkt!

      Radera
  2. Har laddat ner avsnitt 1 så kanske borde kolla på den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag verkligen! :)

      Radera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...