lördag 6 juli 2013

Intron, de bästa och sämsta III

Den tredje delen av min serie om de bästa och sämsta introna tar idag upp ännu en HBO-serie. John Adams.





Som vanligt för HBO så är det för långt. 2 minuter och 20 sekunder är väldigt länge att sitta och kolla på slitna flaggor. 20 sekunder hade räckt.

Innehållet i ett intro ska spegla serien och fungera som en introduktion. Innehållet i det här introt innehåller visserligen flaggor och propaganda från amerikanska revolutionen, som ju är seriens huvudsakliga tema, men för den oinsatte (mig själv inräknad) så blir det bara underligt. Dessutom är den tråkig som bara den.

Musiken tycker jag mer drar åt fantasyhållet. Om det är någon gång som en bombastisk marsch hade passat så är det här. Men jag antar att musiken stämmer ungefär med vad som hördes i Boston vid den tiden, med alla brittiska influenser.

Men jag kan ge dem att introt är snyggt. I det det är så är det välgjort. Flaggorna ser gamla och genuina ut och visar på en slags omvälvning där revolutionsflaggorna ersätts med unionsflaggan. Jag kan lite uppskatta att de vågade gå hela vägen och bara köra på tygstycken som fladdrar. Tyvärr är det för tråkigt.

En sågning helt enkelt. Men serien är ganska bra.

Nästa gång ska jag ge er ett perfekt exempel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...