onsdag 17 juli 2013

Fyra avsnitt av Royal Pains

Säsongen tycker jag börjar starkt med många olika draman som löper över mer än ett avsnitt. Tre stycken är extra spännande, en inte så jättespännande. Här kommer mina tankar kring de olika handlingarna. Obs! Läs inte vidare om ni inte sett avsnitt 4 på säsong 5.


Att Divya är gravid kan vara det bästa som hänt serien, superspännande ju! Att det dessutom kommer att hålla på rätt länge är ju bara positivt. Det känns som att mycket i serien kommer att kretsa kring detta eftersom de alla påverkas, de är ju som en stor familj. Extra spänd är jag inför Jeremiah, hur ska detta sluta!?

Det här med Boris är ju kanske lite överdrivet och såpaaktigt men ändå ganska bra. Kanske bra för serien att ha en sådan här arc, jag gillar inte själva grejen egentligen men den kanske är bra för serien. Det är lite för överdrivet, som om tänker jag ofta...

Alltid redo att rycka in!
Att Evan nu ska försöka bli politiskt vald känns som ett roligt steg i serien. För några säsonger sedan var det mycket politik med Paiges pappa och det gillade jag. Jag hoppas på att det kanske inte är lika fläskigt denna gången utan mer down-to-earth. Såklart hoppas jag att Paige måste rädda Evan efter något snedsteg i kampanjen, hon är en riktig hjältinna!

Grejen med det nya sjukhuset känns lite lustigt, men det visar sej väl snart vad det har för betydelse. När Divya och Jeremiah var på besök på det andra sjukhuset kändes det mest plastiskt för mig, inte allt guld och gröna skogar som de tyckte. Om Hank Med köps upp kan det ju betyda antingen en nytändning för serien så den kan hålla på några säsonger till eller så är det slutet eftersom de då går ifrån sin ursprungliga handling. Jag hoppas på det första men tror nog ändå att det andra alternativet är mer troligt. Vi får se! Imorgon kommer nästa avsnitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...