söndag 21 juli 2013

Fyra avsnitt av Graceland

För någon vecka sedan började jag kolla på Graceland, efter stora påtryckningar från tv-serievärlden. Och jag är inte ledsen över det! Om ni vill veta vad serien handlar om, kolla in detta inlägget.

Jag är inte ledsen eftersom Graceland är min nya Burn Notice. Den kommer stilla mitt begär av agenter i solen som är snygga och löser coola brott, detta samtidigt som de arbetar med/mot huvudkontoret. Jag hoppas därför innerligt att den får fler säsonger nu när Burn Notice ringer på sista versen.

Den enda kritiken det går att ha såhär fyra avsnitt in i serien är att det kanske är lite många karaktärer. I huset bor det massor och det gör det lite svårt att hålla i sär. Detta samtidigt som folket från DEA, FBI osv också dyker upp ibland och jag glömmer bort vem som är vem. Men å andra sidan ger det många olika historier att spinna på vilket bådar gott för framtida avsnitt.

En sak jag upptäckte är att de ansvariga inte verkar vara rädda för att lämna karaktärerna åt sina öden. Både han från första avsnittet och den ryska undercover-tjejen (namn är sådär hos mig) bor inte längre i huset och syns inte till trots att de var rätt viktiga för handlingen. Detta är bra i min bok, jag vill sitta på nålar och inte vara säker på att ingenting kommer hända eftersom "det är ju huvudpersonen".

I samma anda som Johan måste jag också hylla introt. 11 sekunder är mycket rimlig längd på ett intro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...