tisdag 2 juli 2013

Alla talar om Graceland

Vart jag än vänt mig de senaste veckorna har jag sett serien Graceland. Folk har fortsatt hylla, vecka efter vecka. Jag var tvungen att kolla in serien. Graceland har fått helt okej kritik i USA och helt okej tittarsiffror. En serie värd att kolla in helt enkelt.
Handlingen i korta drag: En nyexad agent (Mike) från FBI får i uppdrag av högsta hönset att åt Internal Affairs spionera lite på en annan agent (Paul). Mike får då flytta ner till Californien där Paul bor i ett kollektiv med andra agenter, Graceland. Huset tog regeringen i beslag efter en stor knarkkung varvid de istället använder huset som boende för lite olika agenter. Det är bland annat FBI, CIA och Border Control. Paul är den som är chef i huset. För att inte väcka uppmärksamhet har Mike blivit tilldelad Graceland som sitt ställe att träna klart. Enkelt koncept men ändå utvecklande och annorlunda.
Pretty fancy, huh? Huset ligger också 5 meter från havet, insane!
Tror ni jag gillar det? Californien, sol hela tiden, surfing, tuffa och coola människor som känner varandra sådär perfekt löst. Japp, det är min typ av grund. Helt i linje med Burn Notice som jag gillar mycket. Så, jo det är riktigt bra, åtminstone det första avsnittet. I början på avsnittet var jag förvirrad till tusen, det var hundratals olika scener, klippningar hit och dit, människor och annat som spädde på Californiens sol och strand. Lite för mycket helt enkelt. Men efter halva avsnittet när alla karaktärer var presenterade och de faktiskt började med ett fall lugnade klippandet ner sig och jag kunde fokusera på vad som hände istället för att tänka va, va, va hela tiden :)

Så jo, jag kommer verkligen kolla på mer och jag hoppas att Graceland kan ersätta mitt begär av sol får Burn Notice. Hoppas den håller länge :)

Ps. allt jag tänker på när jag tittar på serien är denna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...