tisdag 4 juni 2013

The Red Wedding

Jag visste ju att det skulle hända. Jag har gått och väntat på det här hela säsongen. Men det chockar mig ändå.

Det här inlägget kommer innehålla spoilers, men vem bryr sig, om du inte redan hört vad som händer så måste du ha tappat din telefon och spillt kaffe i datorn (eller så är man Gurra och Danne som stängt av sina liv för att kunna se avsnittet ihop imorgon).

Internet gick crazy. Twitter stormar och jag kan inte annat än tycka att det är lite roligt.

Här är några citat från arga och uppgivna twittrare:





Det här är min favorit



Så sant så sant
'


Men vad ska man säga. Det är naturligtvis sorgligt att Rob är död. Och visst var det hjärtskärande att Arya var så nära. Men det gör också både böckerna och serien mer intressant. Man kan aldrig veta. Vem som helst kan dö när som helst. Och helt ärligt, vi grät ju mer när Sibyll dog, eller hur?

Det som egentligen gjorde mest intryck på mig i det senaste avsnittet var Jon Snows flykt från Rövarna (som Wildling tydligen heter på svenska). Han och Ygritte hade det ju så bra. Fan.

Jag blev också mer ledsen för att Grey Wind blev skjuten än någon annan.


Jaja, det blir bättre...eller?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...