lördag 29 juni 2013

The Big C säsong 3

Mer sex, mindre cancer. Så går det att sammanfatta den fjärde säsongen av The Big C. En ganska tråkig utveckling kan jag tycka även om det kanske var behövligt med tanke på att cancern varit med så länge.
Susan Sarandon var med!
Familjedramat är i alla fall fortfarande kvar och det är något jag stark gillar. Att alla i serien har moraliska kompass som kanske inte alltid följer normen är både befriande, fruktansvärt störande och på något sätt gör det att en kommer så jäkla nära inpå deras livet. Sakerna som händer är så fruktansvärt privata att de är jobbiga att se och en tar åt sig något otroligt. På ett sätt jag inte gjort i någon annan serie. Jo, det avsnittet jag såg av Game of Thrones där det var våldtäkt på våldtäkt och jag insåg att jag höll på att spy. Till skillnad från Game of Thrones blir jag bara fundersam, lite obekväm kanske, men mest fundersam. Undrandes över dessa människornas liv och kompass i livet, vad det är som driver dem till dessa olika handlingar och hur deras samspel ser ut när det sker.

Varje avsnitt är en fröjd att titta på och flyger förbi. På säsong 4 är det bara 4 avsnitt, avsnitt som jag ser så jäkla mycket fram mot! Men precis som med de andra säsongerna måste jag även processa denna säsongen till fullo innan jag kan ta mig an den sista säsongen. Jag har också på känna att det kommer ta några vekor, visa scener har verkligen etsat sig fast på min näthinna och verkar inte vilja ha bearbetats färdigt. Processen tar tid.

1 kommentar:

  1. Ibland skriver ni om något som heter mockumenteries, vad är det för något egentligen?

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...