lördag 1 juni 2013

Sports Night - detta fantastiska mästerverk

Efter två säsonger lades serien tyvärr ner men under de 45 avsnitten har den verkligen trollbundit mig. Alla relationer som vuxit fram och alla karaktärers utveckling har verkligen satt spår i mig. Jag lägger Sports Night till högen av riktigt bra serier. De kommer nog inte så att jag kollar om serien men vem vet. Då kanske jag får nya infallsvinklar och ser serien på ett annat sätt.

Dålig timing hos dessa två
Något jag är himla glad över är att det inte blev Casey och Dana i slutet. Det har blivit för klyschigt tycker jag utan detta öppna slutet var bättre. Jag tror å andra sidan inte att detta var meningen att bli sista avsnittet. Eftersom serien blev nedlagd kan det mycket väl vara så att serien hade utvecklats i en helt annan riktning i nästa säsong och kanske var det egentligen meningen att Casey och Dana skulle bli två. Det kändes så genom stora delar av serien, både första och andra säsongen även om de hanterade sina känslor uruselt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...