söndag 30 juni 2013

Sommaren so far

Mitt största projekt denna sommaren är att bli klar med allt det där som släpar efter. Serier som har lite på nacken och som jag vill kolla klart på. Än så länge har sommaren varit full av saker så mycket tid har inte funnits. Men nu har jag gått på lite semester och längtar massor till att det kan regna en dag så jag bara kan plöja (observera en dag, inte mer tack). Att plöja serier en regnig dag kan vara det mysigaste som finns!

MEN, jag har ändå hunnit kolla på lite och göra lite. För det första gick jag på fikadejt med Sofia från Seriebloggen, en mycket härligt uplevelse att prata lite bloggstrategier, nya serietips och allmänt bloggsnack. Kul med en likasinnad!

Jag har även hunnit se:

The Big C - den tredje säsongen

Royal Pains - de två första avsnitten på säsong 5 (du skojar, säsong 5 redan!?)
Drama, drama, drama. Lite för många olika trådar kanske att hålla ihop såhär i början av säsongen men jag hoppas de lyckas binda ihop dem fint. Att skådespelarstaben blivit lite större gillar jag, fler liv att lära känna. Fortfarande riktigt härlig serie som fortfarande håller!

Burn Notice - tre avsnitt på den allra sista säsongen
Den sista säsongen av serien började bra tycker jag. Fionas karaktär visar fortfarande prov på självständighet och gick inte hemma som en valp och väntade på Michael, BRA! Fiona är en stor behållning i serie tycker jag eftersom hon sällan behöver räddas, förutom nu då när hon blev kidnappad men det är inte det viktiga. Hon är inte livegen eller handlingsförlamad, hon bestämmer själv. Mycket bra! Men såklart hoppas jag att de ändå finner varandra i slutet av säsongen :)

Franklin and Bash - två avsnitt på tredje säsongen
Serien har verkligen stagnerat, samma gamla gång utan något spännande. Jag längtar inte riktigt att se nästa avsnitt. Funderar lite på att pausa serien för att se om jag blir sugen någon annan gång. Efter två säsonger hade serien gjort sitt och nu kämpar den mest för att finna ännu mer spännande saker som ska hända, vilket istället leder till platt fall. Har någon av er sett den tredje säsongen, vad tycker ni?

Rizzoli and Isles - första avsnittet på säsong fyra (vad tiden går!?)
Det första avsnittet för säsongen gick otroligt bra i USA så jag hoppas på ett uppsving för serien. Den förtjänar verkligen lite mer uppmärksamhet. Jag längtar redan till nästa avsnitt och skulle kunna sluka en hel säsong idag, om bara tid fanns.

Mistresses gav jag upp, efter första avsnitet. Jag har inte alls varit sugen på att se det andra avsnittet. Men om serien slår så kanske jag tar upp den igen. Men det känns omöjligt. Så bort med den och fokus på bättre grejer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...