måndag 17 juni 2013

Harry's Law fick ett fint avslut

Eftersom Harry's Law inte blev förnyad inför en ny säsong stod jag, och dem, inför en serieavslutning. När slutet skrevs visste de nog att det var sista avsnitet. Det var tillrättalagt och fint. Allt knöts ihop fint utan att vara tårdrypande eller för självklart. Det sista avsnittet var som vilket avsnitt som helt av serien förutom precis i slutet. Då kom Malcolm och knöt ihop säcken fint med det allra första avsnittet.

"It all started with you falling off the building"



ps. ser ni att det är Renee från Ally McBeal som är med och sjunger. Roligt!

Det jag alltid gillat med Harry's Law är det här med David mot Goljat. Advokatfirman tar alltid de fallen som kommer direkt från gatan, det är råa och avskalade och oftast, nästan uteslutande vinner de också i rättssalen. De blandade det privata med fallen på ett fantastiskt sätt. Det är en stor balansgång som många andra serier inte alltid lyckas med.

Et riktigt tips till alla er som gillar advokatserier :)

2 kommentarer:

  1. Om du gillar advokatserier kan jag varmt rekommendera The good wife! En av mina favoritserier

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har kollat lite på Good Wife när det startade men var nog inte riktigt mogen då. Sen dess har jag bara hört lovord från serien så den ligger på min lista över serier att kolla in! Tack för tipset och pushen :)

      Radera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...