söndag 2 juni 2013

Ett bortglömt inlägg om Burn Notice

När jag tittade igenom mina färdigskrivna inlägg som inte publicerats ännu fann jag till min förvåning ett inlägg om Burn Notice, en serie jag kollade klart på för rätt många veckor sedan. Så ni får ursäkta den dåliga uppdateringen här och längta med mig till säsongsstarten den 6e juni. Den sjunde säsongen kommer också att bli den sista så vi kan vänta oss riktigt göttiga grejer. Och förhoppningsvis ett otroligt bra slut. Det är ändå dags för denna serien att säga hejdå till oss, den har spelar ur sin roll. Vart tror ni vi ser Michael och Fiona i för sammanhang nästa gång? En sitcom kanske :)

Så vad fasiken hände? Vad var det här för slut!?

Det tog mig alltså inte så lång tid att kolla klart på de sista avsnitten av Burn Notice. Det berodde nog mest på att avsnitten bestod av två dubbelavsnitt. Långa avsnitt som jag tycker kunde vart uppdelade på olika avsnitt det är lättare att processa avsnitten då. Det känns rätt ofta som att det görs dubbelavsnitt i en serie bara för att och inte för att det tillför något till handlingen. Skärpning!

Efter jakt, jakt och lite mer jakt slutade säsongen med att Michael verkade få tillbaka sitt jobb i CIA. I utbyte mot att de andra i gänget fick gå fria. Lustig deal från CIAs sida tycker jag! Varför vill de ha Michael efter allt han gjort. Och är inte priset för Michael rätt högt, släppa fyra personer som gjort rätt farliga grejer och dödat rätt många agenter. Underligt värre.

Det som är bra med slutet var att det kanske går tillbaka till lite vanligt drama, att lite mer ett fall per gång. Lite mindre fokus på en flera säsonger arc. Nu när Michael är tillbaka i CIA undrar jag om serien kommer att förändras? Kommer han fortfarande hjälpa de hjälplösa eller kanske kommer den delen av serien hanteras av Fi och de andra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...