fredag 28 juni 2013

Continuum

Jag satt en sen kväll och ville kolla på något. Först tänkte jag se tredje avsnittet av The Pacific men jag var liksom inte sugen. Så jag provade något nytt. Continuum.

Tidsresor är alltid fascinerande så även nu. Första avsnittet av första säsongen (andra säsongen sänd just nu) lovar ganska gott. Det svåra vara bara att jag inte vet vem jag ska heja på. På ena sidan står frihetskämpar som också är terrorister, på andra sidan en polis som försvarar systemet i en framtida diktatur. Kanske är det meningen att ingen ska vara helt god, eller så är det jag som inte fattar.

I vilket fall så har både polisen och terroristerna förflyttats från 2077 tillbaka till 2012 och allt är crazy. Framtidsprylarna duggar tätt och det finns ingen situation som polisen inte kan lösa genom att hon knäpper lite på en dold display på armen. Men det funkar utan att bli töntigt. Eller i alla fall inte jättetöntigt.

Jag tror att serien är bra men jag är osäker. Jag för helt enkelt logga in på HBO-nordic och kolla på resten av säsongen, tio avsnitt borde jag hinna på en sommar. Jag återkommer.

1 kommentar:

  1. Vi har kollat första säsongen och har nu börjat på säsong två. Tycker den är en helt ok serie, spännande att man inte riktigt vet vem som är "god" eller "ond". Desto längre in i säsong 1 man kommer desto fler frågor kommer upp.

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...