tisdag 14 maj 2013

What ever happens

Vilken vecka! Vi betar av säsongsavslutning efter säsongsavslutning. Idag var det så dags för Castle. En serie som är ytterst känd för sina dramatiska säsongsavslutningar tyckte jag inte riktigt höll måttet just nu. Det blev klyshigt, Castle brukar inte vara klyshigt. Jag är besviken.

Vad ska ho svara?
Det var ett rätt tråkigt case i detta avsnittet, det är allt det andra i serien som är så himla bra. Förra veckans case med militären, FBI och drönare, det var mycket mer spännande! Men detta avsnittet byggde mer på det där kvalet som Kate hade/har. Och det känns så jäkla typiskt, att denna fantastiskt coola kvinnan tvingas välja mellan kärlek och jobb. En manlig karaktär hade aldrig behövt göra det. Den kvinnliga karaktären hade flyttat med till Washington, en lösning jag verkligen inte förstår varför serieskaparna inte utforskade. Castle kan skriva var som helst, det är ju det som är så fantastiskt med författare. Och vad har han egentligen som håller honom kvar, hans mamma? Alexis bor ju redan hemifrån och håller på att pröva sina egna vingar. Skärpning!

Jag hoppas det är denna lösningen vi ser under början på nästa säsong. Om Kate hålls kvar i New York kommer hon alltid undra vad som kunde ha blivit och det känns som en tråkig utveckling för serien. Jag gillar serien och vill gärna inte behöva ändra åsikt, så det så :)


Som en sista åsikt, vad var det för ljussättning i slutscenen? Jag har då aldrig sett en så dunkel frieriscen. Det kan bara sluta i katastrof, eller?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...