fredag 10 maj 2013

Veep och Parks and Recreation har fått fler säsonger! Plus: en kärleksförklaring!

Riktigt roliga nyheter. Två av mina ABSOLUTA favoriter har fått förnyat förtroende av tv-bolagen. Det är Veep och Parks and Receration som fått nya säsonger, därav rubriken :)

Veep har fått en tredje säsong medan Parks and Recreation har fått en sjätte säsong. Fem säsonger har alltså snart flutit på av Parks and Rec vilket är helt sjukt, det känns ju som om jag började kolla på den förra året. Det var min syster som tipsade mig om serien. Hon är källan till allt mitt tv-tittande eftersom det var hon som tipsade mig om vilka serier jag skulle se.

Parks and Rec fastnade jag inte för i början, formatet var för konstigt. Mockumentary hade jag aldrig stött på innan och blev förbryllad och negativ. Serien började 2009 vilket betyder att jag var nittion och det faktiskt inte var så himla länge sen. Serien har klämt in fem säsonger på tre år. Den första säsongen var bara sex avsnitt men ändå, bra jobbat. Det som jag tror framförallt gjorde att jag inte fastnade för serien direkt var humorn, jag fattade den helt enkelt inte. Den var för torr för min smak och jag hade svårt att uppfatta de där skämten som görs genom blickar. Jag framställer jag ju mig själv som om inte alla hästar är hemma men egentligen tror jag bara att det berodde på en kulturkrock. För att kolla på Parks behöver en ha full koll och investera en bit i sig själv i serien, det hade jag inte gjort förr och trodde inte det skulle vara en sådan serie.  Men Leslie hade något som gjorde att jag ändå gillade det. Och eftersom min syster gillade serien gav jag den en verklig chans. I säsong två hade jag fattat grejen och gillade serien mer och mer. Nu fullkomligt älskar jag den. Kolla bara här, hur går detta inte att älska?



Ja, så två förnyade serier och en kärleksförklaring kanske detta inlägget borde heta, japp det kör vi på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...