torsdag 2 maj 2013

The Secret in the Siege

Såhär skrev jag på Seriesoffans facebooksida igår. Från bilden förstod jag att det skulle bli spännande och drog till med att kanske kommer Pelant tillbaka. Sådär rakt från ingenstans. 

För 50 minuter sedan: VAD ÄR DET JAG SER!? När jag startar avsnittet är det Pelants nunna jag lägger mina ögon på.

FRKN CRAZY! Där dog jag lite, och undrar om jag är synsk, såklart. Pelant gör mig rädd och uppspelt och jag är glad att vi bara fick ett avsnitt med honom innan säsongsavslutningen, mer hade jag inte pallat. Det är ju en rätt så destruktiv människa vi har att göra med. Han leker med dem vilket jag börjar tröttna lite på, dags för en ny ärkefiende kanske? Gärna en som inte är personlig. Eller rättare sagt en som inte ger sig på just huvudkaraktärerna, kan vi h en "vanlig" massmördare att jaga?

Slutet var lite mesigt, gjort bara för att det var tvungen att vara en cliffhanger. Och rätt onödigt hela grejen. Kanske beror mina känslor också på att jag inte vill att det skulle hända, hehe. Men Pelant har visat sin styrka så det är bara nedförsbacke för honom nu (hoppas...). Undras föresten hur Booth kommer hantera detta? Berätta för Sweets?

Det är långt till säsong nio men det gör inget, det blev liksom aldrig sådär jättespännande så att en sitter på nålar. Skönt med ett break kanske?

1 kommentar:

  1. På tal om Bones, vet ni när vi kan förvänta oss en fortsättning på serien här i Sverige? Jag minnas att de gjorde uppehåll i serien i våras för att vi "kommit i kapp" de sista avsnitt som visats i USA, vet ni månne något mer om detta?

    Tacksam för svar! :)

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...