onsdag 8 maj 2013

The Climb

Är det inte fantastiskt att The Wildnings norr om Muren har uppfunnit stegjärn som ser exakt ut som moderna motsvarigheter. Otroligt. Stegjärn är det man sätter på fötterna när man isklättrar. Jag tycker generellt att Game of Thrones är en väldigt påkostad och välgjord serie rent estetiskt. Miljöerna är fantastiska och inget ser direkt animerat ut. Till och med introt ser ut att vara ett riktigt mekaniskt bord. Red Keep i Kings Landing är så snyggt på insidan att jag misstänker att det är uppbyggt i riktig sten alternativt inspelat i en riktiga slottsalar. Allt ser verkligen ut att var på riktigt.

Men den här klättringen uppför Muren. Isen ser ut som gips, sprickan såg ut att vara hämtad ur en B-
actionfilm och utsikten var så animerad att det gjorde ont. Speciellt som jag misstänker att den antagligen inte är helt animerad, men det såg verkligen så ut. Det såg ut som Kalle Ankas husvagnssemster, när som helst fäller de ihop målningen och åker vidare. Nu tillåter inte min universitetstillhandahållna internetuppkoppling HD, det kan kanske förklara lite.

Men vilket avsnitt i övrigt. Det börjar verklugen krångla till sig nu och man får sitta på helspänn för att hänga med. Samtisigt tycker jag att det senaste avsnittet var mindre fragmenterat och mer tydligt än tidigare. Scenerna fick ta sin tid och dialogen kändes mer naturlig.

Jag sa ju tidigare att jag var glad att tortyrscenerna med Theon Greyjoy inte var så farliga. Ack så fel jag hade. Nu börjar flåendet av fingrar, fy fan.

Bara fyra avsnitt kvar nu. Hoppas det vävs ihop lite så att vi slipper sitta på nålar ett helt år.

1 kommentar:

  1. Ha! Min man sa exakt samma sak om stegjärnen! Medan jag var mer irriterad på avsaknaden av huvudbonader på Jon och hans anhang. Well, well.

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...