tisdag 21 maj 2013

Sex and the City - check

Nu har jag kollat klart på sista säsongen av Sex and the City. Jag började kolla på serien under jullovet och en termin senare sitter jag alltså här med en klar serie. Att jag under den här perioden varit sängliggandes i sjukdom tre gånger har säkert hjälpt till att hålla uppe takten på antalet avsnitt jag sett. Det är inte så snabba avsnitt utan lunkar på i sakta mak, perfekt för en feberhjärna. Som den jag har nu när jag har fått halsfluss. Då gick det i rasande takt att kolla igenom den sista säsongen. Kanske borde jag också nu på förhand be om ursäkt ifall texten inte är superbra, feberhjärnan arbetar hårt :) Men å andra sidan lär jag kolla på massor av serier så inlägg borde det bli!

Det känns rätt vemodigt att serien är över men samtidigt gillade jag verkligen hur de la upp slutet och kan därför bara vara positiv. Förutom för Carrie då, jag gillar verkligen inte Big. Men allt annat med slutet var fantastiskt. Hur alla karaktärerna blev lyckliga men att vi inte fick se det så tydligt. Det var inga tidsresor och det var inget "nu är vi lyckliga i alla våra dagar". Det var ett vettigt slut! Samanthas cancer blev aldrig botad men livet gick vidare, hon fann sig själv, för stunden. Charlotte och Harry fick adoptera men vi såg aldrig när det hände. Miranda började inse vad familjeliv verkligen var och hur mycket det betyder för henne. Och Carrie och Big teasades det att han skulle flytta till New York men aldrig något mer. Ett härligt och öppet slut alltså.

Jag kommer nog inte kolla på serien en gång till, det är inte en sådan serie. Det är inte heller en sådan serie som en kan kolla på något ströavsnitt av när en har tråkigt som det är med t ex Vänner eller Modern Family (och tydligen How I Met Your Mother, där just nu tredje säsongen går varm hemma hos oss). Det är ett avslutat kapitel. Men nästa stopp är att se om filmerna! Vad jag minns så var den första filmen rätt dålig men den andra rätt bra, eller hur var det nu. Måste kolla i all fall.

2 kommentarer:

  1. Jag såg hela serien under en sommar. jag fick låna min kusins box och eftersom vi inte hade internet där då så tog man tacksamt emot allt man fick i serieväg. Men jag måste säga att jag aldrig riktigt fastnande för serien. Jag vill inte säga att den var dålig för det är den inte, men den saknade något för att verkligen fånga in mig... :)Dock har jag fortfarande planer på att se sista filmen, den har jag fortfarande inte sett :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan hålla med om att den saknar något som får en riktigt på kroken. Det där dramat finns inte riktigt. Det är mer lugnt och skönt :)

      Radera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...