måndag 6 maj 2013

Entourage

Jag är ganska ofta sist på bollen. Åtminstone när det gäller serier som inte är särskilt nya. Häromveckan skrev jag om att jag nyss börjat se 24, tio år efter alla andra. Men det gör inte att jag njuter mindre.

För några månader sen såg jag och Annie det första avsnittet av Entourage. Häromveckan såg vi tre avsnitt till och nu är vi fast. Igår kväll blev det söndagsmaraton (inte en så återkommande tradition som det borde vara) och vi såg ett par till avsnitt. Det är en väldigt fascinerande serie. Lite som ett intervallpass (som om jag höll på med sånt) med plötsliga tempohöjningar följda av långsamma partier i ett härligt vågmönster. Dialogen är så snabb att jag blir andfådd. Men sen lugnar det ner sig och bara flyter lugnt och sansat, för att plötsligt explodera i en ordkaskad som levereras med en sådan kraft att jag trycks bakåt i seriesoffan. Det är då det faktiskt är väldigt skönt med HBO-nordics svenska text.

Ni anar kanske vad jag tycker. Jag tycker det är fantastiskt.

För er som ännu inte sett Entourage så kretsar den kring en filstjärna, hans bror och hans polare som alla bor i ett hus och åker från fest till fest och spenderar pengar som växte de på träd. Samtidigt brottas de med framtidens osäkerhet och kärleksgissel. Det hela är mycket underhållande.

Det är både gött och ogött att vi har åtta säsonger framför oss. Det är väldigt många avsnitt, tänk om vi tröttnar. Samtiigt är det oerhört skönt att veta att vi inte kommer drabbas av PanAm-paniken igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...