lördag 18 maj 2013

Elementarys första säsongsavslutning

Den helt fenomenala första säsongen avslutades igår med ett dubbelavsnitt. Jag tror vi ser en långkörare bildas. Elementary lyckas med det där speciella som en prequel måste ha för att överleva. Lagom frikopplade serier med en touch av privata intriger.

Om jag ska vara ärligt var inte den här Moriartygrejen så himla rolig. Jag hade tänkt mig mer psykiskt. Egentligen var det rätt psykiskt men de lyckades inte riktigt få fram det till oss tycker jag. Sen saknade jag framförallt ett nervkittlande slut. Men positivt med alla tillbakablickar till London.

Men jisses som jag ser fram mot nästa säsong. Som jag skrev ovan så var denna första säsong riktigt bra. De har blivit varma i kläderna och vet var de ha sina ramar. De vågar gå utanför dem ibland men håller sig perfekt på gränsen. Huvudpersonerna är också helt geniala!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...