tisdag 16 april 2013

SVTs öppna arkiv växer sig större, riktigt mycket större!

Samtidigt som Smartburk.se lanserades idag fick jag också vetskap om att SVT har nylanserat sitt Öppna Arkiv. Arkivet går från att bara innehålla klipp till hela program och serier. Nu vid lanseringen finns ungefär 200 titlar och 500 timmar. Men det slutar inte där. SVT kommer nämligen successivt att utöka utbudet på siten med ungefär 50 timmar i månaden tills de når mer än 10 000 timmar material.


Utbudet idag känns redan roligt och bra. Där finns Rederiet, några utvalda Melodifestivalen, Ebba och Didrik och massor mer. Det kommer bli ett perfekt arkiv att kunna gotta ner sig med en regnig sommardag när en längtar lite efter Pistvakt. Jag gillar också verkligen SVTs inställning, att de gör detta tillgängligt för oss betalande konsumenter. Alla program kommer jag ju inte kolla på men det känns kul att jag kan göra det om jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...