tisdag 16 april 2013

Smartburk.se

Idag lanseras ett svenskt alternativ till myepisodes.com. Smartburk.se är en hemsida som hjälper dig hålla ordning på vilka tv-serier du har sett och vilka du borde slå dig ner i soffan och kolla på.

Tjänsten är helt på svenska och innehåller alla serier man kan tänka sig, närmare bestämt 33 000 stycken. Allt är förpackat i ett snyggt grått format som känns användarvänligt. Jag har provat beta-versionen och är kanske inte helt såld men ändå ganska imponerad. Jag saknar en kalender för när kommande avsnitt publiceras. Det finns en nedräkning till nästa avsnitt men det är inte jättetydligt. På myepisodes.com finns ju en lista med kommande avsnitt i kronologisk ordning. Jag saknar också någon statistiksida där man kan se hur länge man sett olika serier.

Däremot finns beskrivningar av alla serier, på svenska, och en liten text om varje avsnitt. Det är görbra. Speciellt med serier jag sett för länge sen och kanske är sugen på att se om något avsnitt av. Då är det lättare att se vilket avsnitt som är vilket.

Smidig förstasida och smidigt att markera sedda avsnitt.
På det hela taget känner jag mig positiv till det här projektet och ser med glädje fram mot framtiden. Det känns jätteroligt med en svensk sida och det här kan bli hur bra som helst. Som det är med alla nya sidor finns det barnsjukdomar som kommer arbetas bort under den första tiden. En kan se att det ligger ett gediget arbete bakom sidan så om problem uppstår eller tips på förbättringar kommer in lär de arbetas med snabbt.

Avslutningsvis vill jag tacka teamet bakom Smartburk.se som delat med sig av sin sida till oss och önska dem lycka till med siten.

1 kommentar:

  1. Tack för de snälla order och kul att höra att ni gillar det vi gjort! Det finns som sagt en massa mer att göra men vi kämpar på och förbättrar stadigt tjänsten.

    Feedback uppskattas och om ni har några tankar att dela tar vi tacksamt emot dem på hej@smartburk.se — allt är välkommet!

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...