söndag 21 april 2013

Näst sista säsongen av Sex and the City

Åtta avsnitt, åtta!!! Åtta avsnitt är alldeles för lite för en säsong av Sex and the City! Och nu är det bara 20 avsnitt kvar. Detta har varit ett av de bästa "maratonen" jag gjort. Serien är verkligen riktigt bra! Att avsnitten är 30 minuter passar mig perfekt, 22 blir lite för lite och 42 lite för länge. Ett 30 minuters avsnitt går att klämma in lite varstans och en får samtidigt en bättre handling än på ett 22 minuters avsnitt.

Detta var en säsong som handlade mycket om soulsearching, för alla karaktärerna. En riktig kraftsamling inför sista säsongen. Miranda växte in i mammarollen och började fundera av Steves roll i hennes liv. Under hela säsongen brottades hon med att jonglera arbete, vänner och Steve samtidigt som hon har ett barn. Hennes karaktär har verkligen växt under denna säsongen. Jag önskar bara att vi kunde få följa med Miranda lite mer på jobbet. Samantha har lite trubbel med Richard och inser att kärlek inte är något för henne. Carrie försökte komma på det här med männen, kunde hon inte fått ett coolt jobb eller köpt ett hus? Kul med hennes bok i alla fall, det behövde hennes karaktär. Vi fick också se Big förvandlas lite när de var i San Francisco, även här kändes det som om de laddade inför vad som komma skall. Charlotte kom över sin skilsmässa och orienterade sig i det nya livet och avslutande med att finna en guldklimp för henne. Jag tycker Charlotte gjorde en spännande resa denna säsongen. Mycket av hennes präktighet försvann och fick ge plats åt en mer ödmjuk karaktär som inte behöver ha allt. Om detta varit den första säsongen, eller andra hade Charlotte fullständigt förlöjligat Harry om de hade setts. Nu växer istället deras kärlek fram, fantastiskt!

De här 20 avsnitten som är kvar ska jag verklige försöka njuta utav. Njuta av att det kommer lösa sig för dem alla. Jag har börjat förlåta Big och glömma Aidan. För mig kommer Aidan alltid vara bäst men eftersom det inte blir så arbetar jag hårt på att gilla Big. Allt för att jag ska lycklig i slutet :)
Hade inte detta vart ett bra slut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...