fredag 26 april 2013

How To Live With Your Parents - fyraavsnittskänslan

Vi har nu sett de fyra första avsnitten av den nya serien How To Live With Your Parents (For The Rest
Of Your Life) och jag tänkte nu dela med mig av mina känslor.

Konceptet känns gjort. Nyskild mamma som ska ta hand om sitt barn samtidigt som hon ska hantera jobbiga föräldrar och en påträngande ex-make. Även om det kanske inte är en ren kopia så känns det som om vi hört den förut. Men det kan naturligtvis vara bra ändå. Kanske.

HTLWYP är ganska rolig. Jag skrattar lite då och då (aldrig högt) och tycker kanske inte att det varit två helt bortkastade timmar av mitt liv. Men det är heller ingen serie där man får abstinens och knappt klarar av att vänta till nästa vecka. Den ligger där och skvalpar på vid samma brygga som de flesta sitcoms. Den är la ok.

Jag tycker föräldrarna, med beröm spelade av Elizabeth Perkins och Brad Garrett, är roliga. De befinner sig i livets andra frihetsperiod, de tidiga pensionsåren, och de njuter av livet. Det blir komiskt när gamla människor beter sig som tonåringar. På ett subtilt och värdigt sätt naturligtvis. Det är inget fjantande.

I  övrigt är handlingen inget som överaskar någon. Huvudpersonen Polly (Sarah Chalke) letar efter kärleken och försöker dölja att hon har barn och är frånskild. Väldigt likt Ben and Kate. Med den skillnaden att HTLWYP inte kommer läggas ner eftersom den är kryddad med stora skådespelare.

Lite roligt måste jag säga att det var när Reid Scott dök upp spelades Hot Scott (spelar han sig själv?). Scott gör en makalöst rolig roll (precis som alla andra i och för sig) som vicepresidentens rådgivare i Veep (som för övrigt finns att se på SVT just nu).

Så för att sammanfatta. Efter fyra avsnitt så är jag inte superimponerad men jag ger det säsongen ut så får vi se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...