torsdag 11 april 2013

Dubbel- och trippelavsnittens vecka

Det har varit en fantastiskt vecka. Johan och jag lyckades äntligen sammanstråla på samma ställe efter antalet veckor utomlands, i sjuksängen och på påsklov. Denna veckan har mest bestått i att kolla ikapp allt det vi legat efter med. Det bästa av två världar skulle en kunna uttrycka det. Att inse att det inte bara ligger ett utan två Modern Family och väntar på oss får oss att bli lite småfnissiga. Något frågande varför vi just blir fnissiga. När detta även sker med 1600 Penn (4 avsnitt!!!!), New Girl och att det även ligger ett gammalt How I Met Your Mother och skvalpar, ja då är veckan komplett. Sen rullar denna veckan på med ännu ett New Girl och ett Hart of Dixie. Fantastiskt. Och veckan är inte slut än heller. Ett nytt Modern Family kommer idag och en ny serie vid namn How To Live With Your Parents sänder sitt andra avsnitt så recension om den kommer imorgon. Det var också riktigt bra avsnitt av dem serierna vi har kollat på. Många serier har verkligen hållt, något jag tycker är riktigt bra och roligt. Här kommer en sammanfattning  av tankarna kring avsnitten:

New Girl: Tre avsnitt senare och Jess och Nick vet fortfarande inte var de har varandra. Rätt härligt ändå att det inte bara var att tura och köra. Winston, som verkligen är min favoritkaraktär, har fått växa och vara riktigt delaktig i de senaste avsnitten. Kul och bra tycker jag eftersom han är så bra. Jag gillar också att de spinner vidare på att han förstorar saker, att det får följa med i många avsnitt. Det var helt enkelt riktigt hör kvalité på avsnittet och det förvånar mig fortfarande. Det finns inte många lågvattenmärken i New Girl, efter två säsonger. Tror ni inte att vi ser en långkörare framför oss?

Modern Family bjöd på hög kvalité som vanligt. Det händer ju inte så mycket i handlingen i Modern Family, men roliga skämt :) End of recension...

Hart of Dixie: Älskade AnnaBeth! Vilken jäkla tur att skaparna inte förstörde allt bara för att få till en spänning. När hon stod där i dörren till Levon häll jag mig själv i handen och väntade på det värsta, att hon var för sen. Men sen kommer de underbara orden: "Your's is the only hat in the ring". Ahh, lipa på det! Underbart! OCH det här att Lemon och Wade ska starta en restaurang/bar, hur roligt är inte det! Så många roliga scener och avsnitt som kommer att komma från detta. Jag längtar!

Lord, have mercy
How I Met Your Mother var lite lätt förvirrande. Ganska så mycket förvirrande, och roligt. Jag tycker det är skönt att vi kommer närmare och närmare mamman. Det lär ju vara Barneys och Robins bröllop i sista avsnittet på säsongen så då hoppas jag verkligen att vi får träffa henne. Vore ju kul om sista säsongen handlade om när de var lyckliga. Bara får gosa ner sig i att serien fick ett lyckligt slut och säga hejdå till karaktärerna.

2 kommentarer:

  1. Nu hoppas jag bara att Hart of Dixie får en till säsong!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAG VET, håller alla tummar jag kan. Och jag tror faktiskt den får en till säsong, tittarsiffrorna är inte så dåliga.

      Radera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...