fredag 5 april 2013

Burn Notice säsong 5

Spännande värre!
 Om det är någon serie som lyckas med att göra bra säsongsavslutningar så är det Burn Notice. Jag har som tur är aldrig varit ikapp serien för det skulle vara fysiskt jobbigt att behöva vänta ett halvår innan en fick svar på frågorna. Skaparna har lyckts i varenda avslutning att ställa allt på ända, på ett bra och spännande sätt. Det är ju trots allt därför jag kollar på serier, det ger mig något. Att våndas och hoppas är en stor del i vad serier ska ge mig. Att sitta på nålar är en del av upplevelsen. Det är därför jag gillar t ex Downton Abbey och Sherlock, en är aldrig säker, aldrig. Och med säker menar jag att en vet inte om huvudpersonen ska dö, flytta eller bli torterad, eller att allt helt enkelt var ett spel för gallerierna och den som jag trodde var snäll var tydligen djävulen. Fantastiskt :)
 
Tillbaka till den femte säsongen av Burn Notice. Det var mycket Mike och Fiona i säsongen och jag håller fortfarande helt med mig själv (som jag skrev om i säsong fyra) om att jag gillar att de båda är lika kära i varandra. De skulle verkligen hoppa fram ett tåg för varandra. Det är härligt att se och jag tycker att fler serieskapare skulle ta efter. Det blir helt enkelt mer jämställt. Jag gillar jämställdhet i serier. Det är inte så ofta det syns men några ytterst få gånger får jag mysa lite extra.

Lite som Mr and Mrs Smith?
Jag gillar också att CIA är tillbaka i serien, eller tillbaka är kanske fel ord. Jag gillar att CIA är med i serien. Det ger roliga uppdrag och lite vånda :) Det jag dock börjar tröttna på är den personen som hela tiden har Mike i sitt grepp och ger honom uppdrag. Det har hållt på nu i rätt många säsonger och även om det har bytt personer har det ändå varit rätt statiskt. Bättring vill jag se på den punkten. Men det kanske är hela grejen med serien, vad vet jag. Jag börjar i alla fall tröttna på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...