tisdag 23 april 2013

Back to the beginning

Burn Notice är tillbaka där allt började. Jag har nu sett fram till höstuppehållet i säsong sex och har då bara åtta avsnitt kvar tills jag är ikapp takten i USA. Gruppen blev i det sista avsnittet "av" med CIA. Alltså är de tillbaka till så som det var i början igen, gruppen mot CIA.
En strandad grupp med en kille i handbojor.
Men det är nog inte så dåligt. Gruppen är inte den samma som den var för sex säsonger sedan, det visar inte minst introt som de klippt om lite till sjätte säsongen. Det har blivit en flickvän, Jessie har kommit in i gruppen, Nate har lämnat dem och CIA har rullat ut handler efter handler. Det är också fantastiskt (och helt otroligt störande) att de bara klipp ut "ex" i Fionas presentation i introt. Tyvärr ger mig YouTube inga intron men ni som har sett serien förstår det störande i detta.

Själva grejen med Fiona gillar jag dock. Hela hennes fängelsevistelse var rätt uppfräschande i serien. Det som var lite konstigt var att hon helt plötsligt var ute, inte alls så där "arbeta mot klockan" som serien brukar vara så bra på att visa. Jag saknar dock Pearce, hon var verkligen bra för serien!

Säsong 7 börjar den 6e juni i USA så då borde jag rimligen ha hunnit kolla klart på de resterande åtta avsnitten. Då blir denna bunkserie till en vanlig serie. Det har gått rätt bra med Psych som gjorde samma förvandling för inte så länge sedan. Burn Notice tror jag också kommer gå bra. Det finns alltid en risk att handlingen inte är så härlig en vecka i taget utan det är just handlingen i ett större sammanhang, alltså flera avsnitt, som gör serien bra. Vi får se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...