söndag 28 april 2013

24

Jag har under mina senaste tågresor ägnat delar av tiden åt att kolla på första säsongen av 24. Jag har sett 13 avsnitt så klockan är ett på eftermiddagen. Det är en konstig med härlig serie. Jag gillar idén att låta avsnitten spelas upp i realtid. Det bli intressant och spännande att man alltid vet vad som händer. Det kommer aldrig några tillbakablickar eller annat skumt. Bara rakt framåt med full fart.

Jag tror inte serien hade varit lika go att se på TV en gång i veckan. Då hade jag nog blivit superfrustrerad varje gång det tog slut. Det är alltid asspännande. Då är det gött att ha en lång tråkig tågfärd att fördriva. Bara att starta nästa.

Det är lite jobbigt att den första säsongen är så gammal (2001). Det hela känns så omodernt, vilken egentligen inte beror på dålig kvalitet eller så utan bara på att mobilerna har antenn och kläderna sitter dåligt. Samtidigt är det lite charmigt.

I avsnitt tolv känns det som om allt börjar lösa sig och jag andades ut, men så kom jag på att hela grejen med den här serien är att det kommer tolv avsnitt till. Det var med skräckblandad förtjusning jag tog mig an resten.

Jag måste ut och åka tåg snart så att jag får se slutet. Jag undrar vad det egentligen är presidentkandidaten har i kikarn, han verkar väldigt skum.

Jaja, det var en liten reflektion såhär på söndagseftermiddagen. Ha en trevlig vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...