måndag 11 mars 2013

Tre Girls på kort tid

Som jag längtat efter tjejerna! Karaktärerna fortsätter växa och växa hos mig. Hanna växer minst, jag vill hellre se dem andra :) Det var tre mycket olika avsnitt som alla bjöd på sin egen charm.Jag måste nog ändå ventilera lite om karaktärerna.

Jessa är precis som Hanapee skrev härom veckan: allt jag inte är. Men också allt jag önskar att jag vore lite mer. Lite mer bohemisk, inte bry så himla mycket om allting hela tiden och våga släppa taget och vara mer spontan, och framförallt: inte så jädra hemmakär. Jessa fortsätter göra mig glad, hon blivit lite av en förebild. Ett bra komplement till resten av karaktärerna, något mer än dem andra. Jag önskar bara att Jessa fick mer tid i serien.

Shoshanna, och Ray kan vi ju lägga till här. Det här med att "hålla hand" med andra var ju synd och frågan är om allt verkligen är okej mellan dem. Jag gillar Ray och han har verkligen vuxit under seriens gång, funnits där lite i bakgrunden. Vi får väl se hur det går och jag hoppas Shoshannas livsresa de närmsta åren resulterar i ett bättre självförtroende och en bättre självkänsla. Det håller jag tummarna för.

Marnie och Charlie, ja jisses, det trodde jag inte. Men riktigt roligt och härligt tycker jag. Marnies röst är ju fantastisk och även här kliver Ray in som en lite figur i bakgrunden, stöttande som han är. Hoppas det utvecklar sig till en fin vänskap och hoppas Marnie gör något med sin röst, det förtjänar hon. Men min fråga är hur hon fortfarande har råd med så dyra, eller de ser dyra ut, kläder!
Dessutom är hon ju supersnygg!
En sak jag inte förstår med mig själv och som jag antar är ett riktigt jädra bra jobb från serieskaparna, det är hur de lyckas göra så jag får empati för Adam. Adam som är både nykter (?) alkoholist och har en helt förvrängd syn på sex. Ändå lyckas dem och jag bortser helt, nästan i alla fall, från Adams daterape I senaste avsnittet. Sjukt är bara förordet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...