söndag 10 mars 2013

Snabba åsikter om söndagens maraton

Som den sjukstuga och samtidigt tentaplugg vi just nu för blir det lite kortare åsikter om maratonet. Kanske gillar ni konceptet? Vi började kolla på två stycken 1600 Penn. Avsnitten visade än en gång att skådespelarna är riktigt duktiga. Det första avsnittet om ranchen var bättre än det andra. Vi håller fortfarande tummarna att serien får förnyat förtroende även om det inte ser så bra ut...

Vi låg, och ligger fortfarande, otroligt mycket efter i The New Normal. Men vi såg i alla fall tre avsnitt idag. Och till skillnad från 1600 Penn är det inte så bra skådespelare i. Hela serien bjuder på lite för dåliga karaktärer, lite för stereotypiska karaktärer helt enkelt. Lite för mycket. Det är också en av anledningarna till att vi fortfarande ligger efter i serien.

Torsdagens Modern Family var fantastiskt. Luke bar en stor del av avsnittet medan Mannys roll redan känns gjord, så himla många gånger! Det är verkligen dags att det händer något nytt med honom!

Big Bang försökte hylla och belysa kvinnor eftersom avsnittet gick dagen innan internationella kvinnodagen i fredags. Kanske på ett lite underligt sätt, det blir lätt stereotypiskt i serien. Även om de ville väl slutade det ändå med att Amy tog på sig läppstift och var stolt och glad över att hon lyckades göra det.

Vi kollade också på Hart of Dixie. Som jag, och vi, lider. Ingen är glad och allt är jobbigt. Men trots detta är ju avsnitten ändå riktigt bra! Jag längtar tills Zoe och Wade blir ihop igen även om jag inte tror det blir så. Jag har nämligen också läst att det ska komma in en ny karaktär som ska bli Zoes nya kärleksintresse. Vi får väl se. Men: vad hände med Levon och Anna-Beth? Skippa inte bara den historien nu!

Tycker ni att jag är för hård? Inser att jag skrivit att serier är stereotypiska, ändå skrattar jag åt skämten. Får utveckla denna tankegången i ett eget inlägg. Ett inlägg jag inte skriver med feber kanske :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...