söndag 24 mars 2013

Sex and the City säsong 4

Min största tanke denna säsong: Åh Aidan!

Det var nog den säsongen än så länge som jag gillat mest. Alla problem som karaktärerna ställdes inför kändes inte påhittade utan en kunde känna igen sig. Det Miranda gick igenom var bra gjort, både död och liv, fint liksom. De lyckades flytta fokus lite mer från Carrie till de andra karaktärerna och lät dem ta mer plats samtidigt som vi fick lära känna dem mer. Bra gjort tycker jag.

Men Aidan alltså, Carrie kommer aldrig få det lika bra med Big som hon hade det med Aidan. Att hon sk avara så jäkla rädd, bara gör det kvinna! Jag har inte riktigt repat mig efter vad som hände med Aidan så jag kan inte riktigt utrycka min sorg, för sorg är just vad det är. Fan, liksom.
De skulle ju bli så lyckliga!
Steve tyckte jag också växte och fick ta plats, han är en härlig bikaraktär som jag hoppas får ta lite mer plats nu när det är en baby i serien. Just det med babyn tycker jag är spännande, hur den kommer att förändra serien. Kanske kommer inget hända men det känns ändå som om det lär bli en förändring. En bra sådan tror jag. Även Samantha och Charlotte fick en stor del av handlingen, på ett sätt de inte fått innan. De växte verkligen under säsongens gång och jag lider med dem båda två för allt jobbigt som hänt dem under säsongen. Men det har också fört dem närmare oss tittare.

Som jag skrev ovan var detta den bästa säsongen än så länge. Nu är det två säsonger kvar och jag är verkligen inte redo för Sex and the City att ta slut än. Jag lär få abstinens. Jag är dock väldigt glad för att ni övertygade mig att börja kolla på serien, den var och är verkligen värd det.

1 kommentar:

  1. Jag shippade alltid Aidan när jag såg på sex and the city! :)

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...