måndag 18 mars 2013

Säsongsavslutning av Girls

Så var säsong två av serien Girls slut. Vilken säsong! 10 avsnitt som löpt på i en hiskelig takt. De flesta karaktärerna har växt och gjort riktigt stora intryck på mig. Det sista avsnittet var inte sämre utan följde fint med i resten av säsongen. Men vart var Jessa!? Saknar henne i varenda avsnitt hon inte är med!

Två personer jag verkligen gillade i detta avsnittet var Charlie och Ray. Charlie för att han får Marnie att må bra. Ray för att han satsar, även om det beror på Shoshanna. Jag kan inte heller hjälpa att inte gilla Shoshanna i detta avsnittet, hon har mått dåligt i några avsnitt och nu vågar hon göra något åt det. Det är en bit på vägen mot ett vuxnare liv.
Favvon Marnie
Adam lämnar jag därhän, jag vet inte vad jag tycker, eller rättare sagt så vet jag att jag älskar honom fast jag VERKLIGEN inte borde! Och Hanna, börjar bli lite tröttsamt eller? Har inte hela denna säsongen bara handlat om hur dåligt Hanna mår? Inte för att människor inte får må dåligt men vi fattar vinken. Och jag önskar verkligen att hon kunde skriva klart boken, hon är värd det!
ps. kort hår, nej!
Om jag längtar till säsong tre? OÄNDLIGT!

4 kommentarer:

  1. Åh, Girls... Jag har inte sett sista avsnittet på säsong två ännu och drar mig lite för att göra det. Känns liksom jobbigt att det inte finns mer att se när jag sett det. Töntigt jag vet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Det var ett jättebra avsnitt! Nedräkningen till säsong tre har redan börjat :)

      Radera
    2. Jag såg det igår! Slutet var så himla fint tycker jag. Den där Adam blir jag inte klok på - ska man hata honom eller gilla honom?

      Radera
    3. Jag vet! Jag kan verkligen inte bestämma mig. De har verkligen lyckats med Adam eftersom logikern i mig säger att jag borde hata honom men det går liksom inte!

      Radera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...