lördag 30 mars 2013

Psychs hundrade avsnitt

100 avsnitt, bra jobbat folks!

Jag får börja med att säga att jag är rätt besviken. Psych brukar var så bra på det lilla extra och nu föll de platt fall. Kanske hade en behövt vara i USA och vara med i omröstningen? En sak i taget dock. Psych firade alltså hundra avsnitt med att låta tittarna bestämma slutet på avsnittet. Det var upplagt som Cluedo med olika personer som nästan alla hade motiv och tillfälle. Frågan var bara vem och varför? Det var alltså tittarna som fick bestämma vem det i slutändan var. Det framgick dock inte till hundra procent, eller de gjorde inte en sås stor del av det. Jag hade velat se mer av just detta rätt speciella sätt att berätta handlingen. Det är ju både nyskapande och riktigt roligt, själva konceptet. Så lite besviken är jag allt. Det finns dock en east-coastversion och en west-coastversion och jag har bara sett en så kanske ska kolla på den andra, den kanske var bättre. Vem vet.


Det jag dock tycker att avsnittet verkligen lyckades med var samspelet mellan Gus och Shawn. På senaste tiden har det varit lite sådär med det eftersom de haft fullt upp med sina respektive. Men i detta avsnittet återfick de glansen och sättet som bara de kan vara mot varandra. Gus är ju en fantastisk karaktär som jag verkligen gillar. Det är också skönt att karaktären ändå får ta rätt stor plats. I många serier är det fullt fokus på huvudkaraktären (Shawn i detta fallet) och otroligt lite tid och energi läggs på bikaraktärerna. Men inte i Psych, Gus har fått rätt mycket fokus. Så även många av de andra karaktärerna, bra jobbat tycker jag.


Till sist, kul att Nigel från Jordan Rättsläkare (Crossing Jordan) fick vara med i ett avsnitt, jag gillar skådespelaren Steve Valentine och tycker han borde få mer tv-tid.

Foton från Psychs facebooksida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...