tisdag 19 mars 2013

Mästarnas Mästare



Äntligen är det tillbaka. Det näst bästa programmet på svensk TV. Mästarnas Mästare.

Helena Ekholm och Magdalena Forsberg
Det är så fascinerande hur jag varje år tänker att jaha, i år har de fått slut på riktiga stjärnor. Nu är det bara en som varit riktigt stor. Men sen inser jag alltid hur fel jag har. I år är startfältet riktigt härligt. Jag ser med stor entusiasm fram emot kampen mellan Magdalena Forsberg och Helena Ekholm.

Jag är också djupt lycklig över att Bernt Johansson är med. Jag ska här och nu erkänna att jag röstade på hans guld i Montreal 1976 som Sveriges största OS-ögonblick. Trots att jag på inget sätt var där. Men jag är svag för cykel och Skaraborg. Samtidigt ska jag säga att det var väldigt svårt att se vem som var Bernt och vem som var Torgny Mogren. För lika.

Torgny Mogren, eller Bernt?
Bernt Johansson, eller Torgny?

Förra säsongen sågs varje avsnitt av i snitt 2,1 miljoner människor. Det är makalöst. Det här första avsnittet var bra. Skönt att det inte är någon nattduell i första. Tävlingarna var kanske inte de mest rafflande men ändå roliga. Som vanligt satt jag med tårar i ögonen och såg på underbara klipp från sportens värld. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...