torsdag 28 mars 2013

Johans frågelista

Vi fick en önskan från en läsare att besvara en sådan där lista som syns i olika bloggar. Vi knåpade ihop en lista från lite olika ställen och här kommer svaren! Här är Johans svar:

A show that should have never been canceled
Love Bites. Så jävla bra. Genialt skriven med smmanvävda historier och härliga kärlekshistorier. Dessutom med en enastående skådespelarsamling. Väldigt tråkigt att det inte ens blev tio avsnitt.

A show that you wish more people were watching
Friday Night Dinner. Jag har bara träffat en person som sett FND. Hen älskade den lika mycket som jag och vi kunde få oss ett gott skratt ihop. Jag önskar det kunde hända lite oftare.

Your favorite new show, aired this tv season (vinter 2013)
1600 Penn. Jag tycker faktiskt att det är en väldigt rolig serie. Lagom skruvad änna. Lite som Friday Night Dinner i Vita huset.

Your favorite show ever
Modern Family. Ett ganska svårt val. Det finns många serier som berört mig men få som jag ser fram emot så mycket varje vecka. När Modern Family sätter igång sitter jag med total uppmärksamhet och njuter.

Favorite episode of your favorite tv show
Disneyland. När Modern Family är på Disneyland är så roligt att jag skrockar lite när jag sitter här och skriver det. Fantastiskt. S03E22

Best scene ever
Spelet från vänner där det tävla i vilka som känner de andra bäst och priset är en lägenhet. Fantastiskt.

A show you thought you wouldn’t like but ended up loving
How I Met Your Mother. När jag såg de första avsnitten tyckte jag det kändes som en billig variant av Vänner. Vad fel jag hade.

Favorite character
Colette Valois från Panam. Hon är grym. Hon är flygvärdinna i PanAm med förflutet som flykting undan nazisterna i Frankrike under andra världskriget. Ett spännande öde.


An episode you’ve watched more than 5 times
The Last One. Det sista avsnittet av Vänner. Jag har en klump i halsen varje gång.

Your guilty pleasure show
Vänner, den är sexistisk och homofobisk men jag kan ändå alla repliker utantill. Pinsamt men sant.

Favorite mini series
Band of Brothers

OMG WTF? Season finale
Downton Abbey säsong 3, fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...